menu bar

Monday 30 June 2014

Kelebihan Lecithin Shaklee untuk Kuruskan Badan






Lecithin bukan sahaja untuk kuruskan badan malah ia juga terdapat banyak lagi kegunaan Lecithin.. Jom kenali Lecithin..

Apa itu Lecithin..??
Kolina merupakan satu komponen asetilkolina neurotransmitter yang terlibat dalam penghantaran mesej ke otak dan sistem saraf. Soya lecithin merupakan sumber utama kolina


Kelebihan Lecithin..
>> Diekstrak dari kacang soya organik bukan-GMO, setiap kapsul mengandungi 520mg lecithin soya termasuk 80mg kolin dan 48 mg inositol. Lecithin yang merembaskan oleh tubuh akan menghasilkan acetyl-kolin,inositol,fosforus dan lemak tepu.





Kebaikan utama Lecithin
• Menyerap vitamin yang larut-lemak - Membantu tubuh dalam menyerap vitamin A,D,E dan K yang larut-lemak
• Melindungi Hati - Menghalang enapan lemak dihati,sirosis hati dan hati berlemak. Juga membantu memulihkan kesihatan hati.
• Pemecahan lemak dan kolesterol - Lecithin bertindak sebagai " pembersih " salurdarah, pengambilan tambahan membantu mengemulasi dan metabolisma lemak, kolesterol dan trigliserid didalan tubuh.
• Pelangsingan - Menghalang obesity. Pengambilan dalam kuatiti yang banyak mempercepatkan pembakaran lemak untuk kesan pelangsingan yang seimbang
• Mencantikkan otot dan kulit - Membentuk membran sel, melembapkan dan menghaluskan kulit untuk kulit yang cantik, mengaktifkan metabolisma sel dan melambatkan penuaan.
• Memperbaiki alergi - Menghalang platelet darah dari mengaktifkan tisu gegelung didalam salurdarah, seterusnya mempertingkatkan alergi seperti penyakit kulit - dermatis, demam denggi.
• Menghalang kejadiaan batu karang - 90% dari batu karang terjadi dari kolesterol, lecithin mengemulasi kolesterol berlebihan untuk menyekat kejadian batu karang.
• Mempertingkat daya ingatan dan meringankan stress - Mengandungi kolin yang membentuk penghantar untuk saraf kranial yang mempertingkatkan kuasa pembelajaran , memperbaiki daya ingatan, menghalang Alzheimer dan meringankan stress. Wanita hamil harus mengambil jumlah lecithin yang secukupnya untuk pembesaran sihat janin.
• Menghalang tekanan darah tinggi dengan menghalang arteriosklerosis, menggalakkan peredaran darah.
• Memperbaiki prostat lelaki - Kajian telah membuktikan masalah prostat dan urethra lelaki dapat diperbaiki dengan pengambilan kuantiti lecithin yang banyak.
• Meringankan sembelit - Lecithin adalah pelembut najis yang berkesan, ianya melembapkan usus dan meleraikan toksin didalam usus



* produk ini bukan bertujuan untuk mendiagnos,merawat,menyembuh atau mencegah sebarang penyakit





Sebarang Pesanan / Pertanyaan
Boleh hubungi saya 011-24015081(Fadlyza)
Shaklee Independent Distributor Anda
SID : 1129832
FB : Fad Lieza
FB PAGE : Vitamin Sihat Cergas
EMAIL : noorfadlyza85@gmail.com









No comments:

Post a Comment