menu bar

Monday 20 October 2014

PENJAGAAN JANTUNG YANG SIHAT DENGAN COQ HEALTH PLUS SHAKLEE

TIPS PENJAGAAN JANTUNG YANG SIHAT CARA SEMULAJADI



Penyakit jantung koronari tersenarai sebagai penyakit pembunuh nombor satu didunia dan diangap sebagai " musuh no satu " dalam kehidupan yang paling ditakuti. Ianya mendapat kedudukan yang teratas, penyakit jantung bukan lagi menjadi pembunuh misteri. Paras kolesterol yang tinggi, diabetes, hipertensi, kegemukan, merokok, kurang melakukan senaman, faktor jantina, dan proses penuaan adalah antara faktor penyumbang kepada penyakit ini.

Penyakit jantung seakan menjadi penyakit yang biasa dihidapi masyarakat. Sebelum ia menjadi semakin parah ada baiknya kita kenali apa tanda-tanda awal penyakit ini untuk langkah pencegahan dan persediaan awal..
  1. Sakit dada - Ia disebabkan sel-sel jantung tidak mendapat oksigen yang mencukupi kerana kurangnya aliran darah ke otot-otot jantung.
  2. Sukar bernafas - Kesukaran ini biasa terjadi ketika tidur atau hanya sebagai berbaring. Untuk mengatasi masalah tersebut, ambil nafas dalam-dalam dan hembus nafas perlahan-perlahan. Keadaan nafas yang sesak jugak berlaku pada malam hari. Hal tersebut di kenali sebagai Paraoxyl Nocturnal Dyspnea atau kesukaran bernafas akibat kurang kemampuan jantung  untuk mengepam darah ke seluruh tubuh dan kembali semula ke jantung dan paru-paru.
  3. Kurang selera makan - Ia disebabkan pengumpulan cairan di dalam hati atau sistem pencernaan yang mengakibatkan berkurangnya selera makan.
  4. Sering merasa lelah penat - Rasa lelah dan lesu tanpa sebab, ini berlaku kerana tubuh tidak mendapatkan oksigen yang mencukupi.    
  5. Kerap buang air kecil - Intensiti buang air kecil yang kerap juga boleh menjadi symptomnya. Perkara ini disebabkan cairan yang terkumpul pada ginjal melalui aliran darah pada siang hari. Untuk menghindari hal ini, kawal pengambilan air pada waktu malam.



Dalam Shaklee ada produk vitamin yang dapat membantu masalah jantung anda. Dengan pengmbilan COQ Health Plus Shaklee pada setiap hari ia dapat membantu menjaga kesihatan jantung anda. Jom kenali apa itu COQ Health Plus Shaklee dan peranannya.

COQ Health Plus Shaklee 
  • Ia mengandungi campuran prppietari bagi CO-Enzim Q10, Vitamin E serta ekstrak teh hijau. Setiap botol mengandungi 30 kapsul lembut COQ Health Plus. Bahan utama yang terdapat dalam supplemen ini adalah  Co- Enzim Q10 yang merupakan nutrien larut lemak yang dihasilkan dalam tubuh dan terdapat dalam semua sel.

Peranan Co- Enzim Q10 adalah :
  • Menghasilkan tenaga dalam setiap sel tubuh terutamanya sel otot jantung
  • Bertindak sebagai antioksida ( melindungi arteri daripada pengoksidaan low-density lipoproteins (LDL ) )
  • Melindungi arteri dari kolesterol jahat
  • Membantu menggalakkan fungsi yang sihat untuk saluran darah termasuklah yang menyalurkan darah ke jantung.

Kebaikan utama Co-Enzim Q10 adalah ia dapat membantu menangani serangan jantung. Sekiranya kita didapati mempunyai rendah CoQ10 di dalam sel-sel otot jantung, maka jantung kita berisiko untuk gagal berfungsi dan akan menemui ajal. ( nauzubillah )



Sayangilah kesihatan jantung anda... Dapatkan CoQ Health Plus dari saya.. Ingin order...???





SID : 1129832
PERTANYAAN / PESANAN SMS/ PM/ WHATSAPP
FADLYZA : 011-24015081
FB : Fad Lieza
EMAIL : lizaaquiress85@gmail.com



NOTA # SAYA PENGEDAR SAH SHAKLEE SEKITAR KAWASAN PULAU PINANG.. JIKA ANDA INGINKAN SECARA COD BOLEH HUBUNGI SAYA. 


2 comments:

  1. ramai rakyat malaysia yang menghidapi sakit jantung akibat kurang kesedaran menjaga kesihtan

    ReplyDelete
  2. sakit jantung..pembunuh senyap no 1, kena ambil langkah berjaga-jaga dari awal. pentingnya jaga pemakanan dan bersenanam

    ReplyDelete