menu bar

Saturday 4 October 2014

SOYA BAHAYA UNTUK KESIHATAN

ESP Shaklee bahaya untuk kesihatan..


Rata-rata saya dengar orang bercakap jangan minum soya sebab soya bahaya untuk kesihatan. Memang saya setuju soya sememangnya bahaya untuk kesihatan kerana soya di pasaran adalah GMO bukan seperti SOYA ESP yang NON-GMO.. Yang di maksudkan soya bahaya untuk kesihatan adalah soya GMO bermaksud organism yang sudah di ubah genetiknya oleh manusia. Bagi Soya ESP ialah NON-GMO maksudnya genetik soya itu tidak di ubah.. 


Bagaimana SOYA yang di katakan bahaya kepada KESIHATAN...???
  • Kebiasaannya produk SOYA akan di proses menggunakan alkohol yang bukan sahaja memusnahkan kandungan isoflavene yang bermanfaat pada kesihatan kita malah boleh menyebabkan pencemaran dari bahan-bahan kimia yang digunakan. 

Perbezaan SOYA ESP  berbanding dengan SOYA di pasaran.....???
  • Kacang soya yang di gunakan dalam penghasilan ESP Shaklee di cuci dengan air untuk memastikan kandungan isoflavene dan daidzin di dalamnya  yang penting untuk kesihatan terpelihara. Isoflavene adalah antara komponen penting dalam pencegahan kanser.
  • Energizing Soy Protein dari Shaklee ini merupakan satu-satunya produk di dalam pasaran yang menjamin penyediaan 9 asid amino penting yang tidak dapat di hasilkan oleh tubuh manusia. Diperkaya dengan 5 sumber vitamin dan 4 sumber mineral
  • Kandungan Indeks Glisemik ( G.I ) yang rendah iaitu 39, menjadikan ia sangat sesuai juga kepada penghidap penyakit kencing manis.


Tips pemiihan SOYA untuk ESP Shaklee...
  • Ditanam secara organik
  • Tidak menjalani proses genetik ( soya non-GMO )
  • Mengandungi 9 asid amino penting
  • Dalam proses pembuatan untuk menghasilkan soya yang mengasingkan kepingan soya di hancurkan dan dibasuh dengan air bukan alkohol.
  • Bahan anti-thyroid / anti-pertumbuhan di singkirkan
  • Diproses tanpa di panaskan. Pemanasan yang tinggi akan meusnahkan protein
  • Ditambah dengan kalsium

Tahukah Anda...???
  • Indeks Glisemik menempatkan kedudukan karbohidrat berdasarkan impaks terhadap paras gula dalam darah. Karbohidrat yang memecah dengan cepat mempunyai indeks glisemik ( G.I ) yang tertinggi manakala karbohidrat dengan G.I yang rendah pula memecahkan gula dengan perlahan-lahan sambil membebaskan glukos ke dalam sistem badan anda. Mengekalkan paras gula dalam darah yang rendah amatlah penting dengan pengurangan berat badan dan penjagaan kesihatan dalam jangkamasa panjang. Sesetengah protein soya diproses dengan alkohol. Cara pemprosesan ini bukan sahaja menghilangkan isoflavon yang bermanfaat, malah membentuk kntaminasi bersilang dengan bahan-bahan kimia yang di gunakan dalam pemprosesan. Energizing Soy Protein di cuci dengan air untuk mengekalkan isofalvones genistein dan daidzein yang kritikal demi membekalkan anda dengan keseluruhan kebaikan soya.

Untuk dapatkan info manfaat ESP Shaklee sila klik link ini KELEBIHAN DAN FAEDAH ESP SHAKLEE


Jadi tidak perlu lah anda berasa ragu-ragu dengan produk yang mengandungi soya Esp Shaklee kerana ianya adalah Non-GMO.. Selamat dan berkesan untuk di gunakan.. Jika anda ingin dapatkan ESP Shaklee, bulan ni adalah PROMO ESP.. Boleh beli buat stok atau berkongsi dengan sesiapa saja..




SID : 1129832
PERTANYAAN / PESANAN SMS/ PM/ WHATSAPP
FADLYZA : 011-24015081
FB : Fad Lieza
EMAIL : lizaaquiress85@gmail.com


NOTA # SAYA PENGEDAR SAH SHAKLEE SEKITAR KAWASAN PULAU PINANG.. JIKA ANDA INGINKAN SECARA COD BOLEH HUBUNGI SAYA. 








2 comments: