menu bar

Thursday 30 October 2014

SET BUASIR SHAKLEE

Tips bantu masalah buasir dengan vitamin shaklee



Apa itu buasir...???
  • Buasir atau hemoroid adalah pembengkakan pada vena yang terletak di bahagian rektum dan dubur. Apabila vena ini menonjol keluar ia mengganggu dan menyebabkan membran di sekitarnya membengkak, terasa sakit, perit, gatal dan berdarah. Buasir terjadi disebabkan oleh terlalu tinggi tekanan dalam darah di bahagian rektum, menyebabkan dinding vena darah terenggang atau memberi dan membonjol. Kadangkala ia boleh pecah, terutamanya sewaktu meneran. 

Jenis - jenis buasir

Buasir Dalaman
  • Lazimnya, buasir ini tidak terasa sakit dan gatal kerana ia terletak jauh ke dalam rektum. Buasir dalaman tidak merbahaya tetapi meneran dan gangguan dari laluan najis semasa membuang air besar boleh mencederakan permukaan buasir yang getas dan menyebabkannya berdarah. Anda akan terlihat titisan darah yang berwarna merah cerah pada kertas tisu atau di mangkuk tandas. Jika keadaan ini berlaku anda perlu mendapat bantuan perubatan, kerana darah tersebut mungkin datang dari sumber lain seperti ketumbuhan atau kanser kolorektum. 
Buasir Luaran 
  • Mengakibatkan gejala-gejala seperti sakit, pedih dan gatal pada dubur. Jika buasir ini tersepit ( bekalan darah akan terputus ), bekuan darah akan terjadi di dalamnya menyebabkan ia terasa amat sakit. Gejala - gejala beginilah yang menyebabkan buasir ini memerlukan perhatian dan rawatan perubatan. Apabila sahaja salur darah vena rektum terenggang atau memberi dan terjadinya buasir adalah sukar untuk dia dibuang atau ditanggalkan sepenuhnya. Buasir ini akan berulang kembali walaupun dengan tekanan atau bebanan yang lebih ringan berbanding dengan yang dahulunya. 

Tanda- tanda dan gejala buasir
  • Gumpalan lembut dan gumpulan-gumpulan yang boleh dirasai sekitar bahagian dubur. Rasa gatal atau pedih disekitar dubur. Pendarahan, titisan darah merah cerah terutamanya selepas atau semasa membuang air besar diikuti rasa perit dan sakit.


Bagaimana SET BUASIR SHAKLEE membantu atasi masalah buasir...????

Ostematrix 
  • Membantu untuk mengurangkan sembelit dan melancarkan pembuangan air besar serta memberi keselesaan kepada anda apabila mengalami luka di bahagian dubur.

Omega Guard
  • Baik untuk sakit sendi / otot. Pesakit buasir akan mengalami kesakitan akibat daripada tekanan otot dubur ke atas bengkak tersebut hingga menyebabkan proses pembuangan air besar menjadi amat perit. Omega Guard membantu untuk mengecutkan otot yang bengkak.

Zinc Complex
  • Zinc membantu menyembuhkan luka di bahagian dalam dubur dengan lebih cepat.




SID : 1129832
PERTANYAAN / PESANAN SMS/ PM/ WHATSAPP
FADLYZA : 011-24015081
FB : Fad Lieza
EMAIL : lizaaquiress85@gmail.com



NOTA # SAYA PENGEDAR SAH SHAKLEE SEKITAR KAWASAN PULAU PINANG.. JIKA ANDA INGINKAN SECARA COD BOLEH HUBUNGI SAYA. 




No comments:

Post a Comment