menu bar

Saturday 27 September 2014

ATASI MASALAH ANAK KURANG SELERA MAKAN DENGAN MEAL SHAKE SHAKLEE

TIPS TAMBAH SELERA SI MANJA 

tips tambah selera makan

Pernah tak anda sebagai ibu bapa melihat ghairah makan anak anda sudah hilang..? Jika ya, mesti anda merasa risau kan kerana mereka memerlukan makanan yang berzat semasa proses pembesaran. Tetapi bila anda memberi makanan ringan seperti jajan ke cepat saja mereka terus makan.. Jika diberikan makanan seperti nasi, ayam dan sebagainya mesti tidak menghiraukan. Mesti ada yang tidak kena pada anak anda yang menyebabkan mereka picky eater. Meal Shake atasi masalah picky eater si manja anda. Meal Shake mengandungi multivitamin, mineral dan zat yang di perlukan oleh tubuh.


Tiada Selera Makan...???

S : Anak saya berumur setahun enam bulan. Apa yang merungsingkan saya dia tidak mahu makan tetapi kerap minum susu setiap dua jam secara purata. Saya cuba masak pelbagai menu tetapi dia masih tidak mahu makan. Tetapi jika saya memberinya makan dengan memegang  sendiri dia akan makan misalnya roti dan biskut.  Adakah anak saya mengalami masalah cacing? Atau dia memerlukan supplemen tambahan untuk menaikkan selera makan?

P : Masalah cacing boleh juga menyebabkan si kecil tidak mahu makan, namun biasanya si kecil juga akan mengalami gejala-gejala lain seperti sakit perut apabila makan, sukar untuk tidur, gatal-gatal atau resah. Saranan saya agar puan melakukan pemeriksaan lanjut kepada si kecil. Jika tidak bermasalah dengan cacing, si kecil mungkin bersifat picky eater atau memilih makanan. Kanak-kanak picky eater biasanya terlalu memih untuk makan atau makan terlalu sedikit atau tidak mahu makan langsung. Apa yang penting adalah memastikan si kecil mendapatkan khasiatnya yang secukupnya dan membesar secara optimum. Salah satu pengukur samada si kecil membesar secara optimum adalah status berat badan. Bagi kanak-kanak lelaki berusia 18 bulan, berat badan ideal adalah 11kg, manakala kanak-kanak perempuan pula adalah 12kg. Jika sikecil lebih suka memegang makanan sendiri terus menggalaknya, ini dapat membantu si kecil kepada penerimaa makanan yang baik. Sekiranya si kecil tidak mencapai berat badan yang ideal, supplemen tambahan seperti multivitamin boleh di berikan bagi menambah selera makan.


Situasi ini saya petik dari artikel majalah PA & MA.. Anda sebagai ibu bapa sering mengalami situasi berikut apabila anak anda kurang selera makan.. Jangan risau shaklee ada supplemen yang akan membantu masalah picky eater untuk si manja anda. Meal Shake adalah jawapanya kerana multivitamin. Bagaimana Meal Shake dapat membantu masalah picky eater si manja anda..?


Meal Shake 

Meal Shake Shaklee menyediakan hidangan lengkap dan asid amino serta nutrisinya mudah diserap untuk kegunaan harian. Ia diperbuat daripada bahan semulajadi iaitu buah-buahan, sayuran, kacang soya, lactalbumin ( sejenis susu ) dan lain-lain. Lactalbumin adalah bahan yang terbaik dan mengandungi organisma protin yang sangat berkualiti dan mudah diserap ke dalam sistem tubuh dari peringkat bayi hingga ke orang dewasa.


Bagaimana Meal Shake membantu masalah picky eater..???
  • Mengandungi nutrisi yang lengkap. Menyediakan 24 jenis vitamin, mineral, dan zat perlu. Kekurangan pengambilan zat boleh menyukarkan kadar serapan vitamin dan mineral oleh tubuh kita. Ia turut mengandungi lesitin soya yang berkerjasama dengan vitamin larut minyak.
  • Membekal nutrisi kepada sel tubuh. Kaya dengan protin ( tidak mengandungi laktosa ) membantu pembinaan sel-sel kulit, kuku, rambut, organ, darah, imun dan lain-lain.
  • Membantu tumbesaran. Mengandungi asid folik, biotin, kaya dengan kalsium dan magnesium yang diperlukan untuk membina tulang dan sel-sel untuk proses membesar


Jadi anda boleh dapatkan Meal Shake untuk keperluan anak anda sebagai penambah selera kerana mengandungi multivitamin, mineral dan zat yang diperlukan oleh tubuh.. Berikan yang terbaik untuk si manja anda. 

PROMO MEAL SHAKE BELI 3 DAPAT 4







SID : 1129832
PERTANYAAN / PESANAN SMS/ PM/ WHATSAPP
FADLYZA : 011-24015081
FB : Fad Lieza
EMAIL : lizaaquiress85@gmail.com




No comments:

Post a Comment