menu bar

Monday 15 September 2014

SET KULIT JERAWAT SHAKLEE




Terdapat beberapa faktor bagaimana jerawat boleh terjadi..Jerawat terjadi disebabkan oleh gangguan kelenjar yang terdapat didalam lapisan kulit. Fungsi kelenjar-kelenjar ini mengeluarkan minyak atau sebum yang berfungsi untuk meliputi kulit luar muka dan bertindak sebagai pelembap semulajadi, namun apabila liang roma pada permukaan kulit tersumbat, maka terjadilah jerawat. Jom kenali faktor punca jerawat..


Antara punca-punca jerawat..

Perubahan Hormon
  • Apabila berlaku perubahan hormon seperti zaman baligh remaja, mengandung, period, atau menopause bagi wanita, jerawat akan timbul di sebabkan hormon dalam badan, iaitu hormon endrogen ( testosterone ) yang ada dalam badan lelaki dan wanita. Kebiasaannya seawal seminggu sebelum kedatangan period sehingga seminggu setelah habis period, jerawat akan mudah naik pada bila-bila masa. Ketidakstabilan hormon ini kadang-kala terkawal dan bila tidak terkawal masalah ini akan berlanjutan.
Tekanan ( stress )
  • Sesetengah dari jerawat timbul dari ketegangan dan stress emosi yang dihadapi setiap hari. Ini mungkin dari penghsilan minyak dan sebum di kulit bertambah. Tekanan ada dua samada emosi atau fizikal.
Pemakanan 
  • Pemakanan yang tidak seimbang seperti kekacang, makanan berperisa, seafood, makanan berminyak/bergoreng, dan makanan berlemak.
Toksin
  • Sisa- sisa toksin yang terkumpul terlalu lama dan tidak pernah membuangnya. Jika sistem semulajadi tubuhnya tidak mampu membuang toksin dan ia akan menyebabkan seseorang itu mempunyai masalah jerawat, kulit kusam dan sebagainya.
Allergic / Alahan
  • Alahan bila menggunakan barangan kosmetik yang ada bahan-bahan chemical yang tertentu yang tidak sesuai dengan kulit. Cara pembersihan make up yang tidak betul dan menyebabkan liang roma tersumbat.
Persekitaran / pencemaran
  • Habuk atau udara yang tercemar seperti asap dan bahan kimia yang boleh menutup liang-liang roma dan menyebabkan inflammasi ( radang ) kemerah merahan pada kulit.
Jangkitan pada Kulit / Resdung
  • Kuman ( bakteria ) jenis propionobacterium acnes boleh membiak di kelenjar sebum di kulit anda dan meyebabkan jerawat. Atas sebab itu, jerawat dinasihatkan tidak dipicit, kerana apabila dipicit kuman didalam kulit tersebar ke sekitar kawasan dan menyebabkan jerawat di permukaan yang lebih luas.
Faktor Cuaca
  • Faktor perubahan pada cuaca jugak menyebabkan faktor masalah jerawat keluar.



                                             
Anda boleh cuba SET KULIT JERAWAT ini untuk membantu masalah jerawat anda.. Jom kenali kelebihan bagi setiap produk...

Esp ( energizing soy protein )
  • Esp di perbuat daripada Non-Gmo iaitu soya yang lengkap dengan 9 asid amino penting yang tidak boleh dihasilkan oleh badan. Sel kita diperbuat daripada protein, dan ESP membantu menghasilkan sel yang sihat, menggantikan sel kulit yng sudah mati serta memperbaiki struktur kulit semula. 
Vita-E
  • Vitamin E Complex membantu memperlahankan penuaan tisu. Untuk kesihatan kulit terutamanya kulit bermasalah, mineral zinc yang diperlukan unutk membantu fungsi normal kelenjar sebum kulit dan penyembuhan jerawat.
Vita- C SR
  • Vita- C SR di perlukan dan membantu dalam  pembentukan tisu-tisu penghubung, kolagen dan pemeliharaannya. 
GLA COMPLEX
  • Kajian mendapati dengan pengambilan GLA daripada minyak Evening Pimprose secara berterusan membantu masalah jerawat. Ujian menunjukkan dengan pengambilan minyak Evening Pimprose yang kaya dengan GLA boleh memperbaiki kelicinan kulit, lembapan serta memperbaiki dermatitis.
Alfalfa Complex

  • Alfalfa yang merupakan satu supplemen yang mempunyai pelbagai khasiat sebagai ejen detox yang baik. Alfalfa merupakan makanan yang sangat beralkali yang boleh mengembalikan kenormalan badan yang berasid, membuang toksin dari tubuh, membersihkan hati, kolon, darah, mencantikkan kulit dan otot. Alfalfa juga memperbaiki kulit dan hidung yang sensitif.





SID : 1129832
HUBUNGI UNTUK PESANAN / PERTANYAAN
FADLYZA : 011-24015081
SMS / PM / WHATSAPP
FB : Fad Lieza
EMAIL : lizaaquiress85@gmail.com






No comments:

Post a Comment